Gündem:
SON HALİFE ABDÜLMECİT REFERANDUMDA #HAYIR DİYOR

Emperyalizmin neoliberalist pratikleri ve bu pratiklerin ürettiği postmodernist kavram pratikleri Türkiye’mizde üç saç ayağının üzerine kurulmuştur:

1- Dinci-Mezhepçi Pratikler ve Söylemler:

AKP Erzurum Milletvekili Zehra Taşkesenlioğlu, Anayasa referandumu için "100 yıllık prangalardan kurtulacağız".

Nuri Pakdil “1923, değerlerimizden kopma dönemidir”.

AKP Balıkesir Eski Milletvekili Tülay Babuşcu“600 yıllık İmparatorluğun 90 yıllık reklam arası sona erdi"

2- Etnisiteci- Bölücü Pratikler ve Söylemler:

Terör olayları, göçe zorlamak, “Suriyeli Müslüman kardeşime iyilik yapıyorum” demagojisiyle üç milyondan fazla Suriyeliyi plansız programsız biçimde tüm yurt sathına yayıp Türk nüfus-demografik- yapısını bozarak Türkleri ve kültürlerini asimile etmek, üç yaşında ki çocuğa dini eğitim maskesi altında Arapça öğreterek Türkçe dil yapısını bozmak, İmam Hatip eğitiminden başka seçenek bırakmayıp vahhabi Arap milliyetçiliği ve dogmalarıyla IŞİD’leştirerekTürk çocuklarını ve gençliğini asimile etmek, yazılı sınavlarda yüksek not alanları saçma sapan mülakat sınavları ile eleyerek Türk gençliğinin geleceğini karartmak…

3- Kadın kimliği üzerinden ayrıştırıcı aşırı cinsiyetçi Pratikler ve Söylemler:

Kadının yeri evidir. Hamile kadın sokakta gezemez. Annenin dizinin üstü görününce tahrik olunur. Altı yaşında kız çocuğu ile evlenilebilir. Üç yaşındaki kız çocuğu evde altı açık gezemez. Kadına ve çocuğa yönelik şiddet ve istismarlar…

Üç başlık altında alıntı yaptığım söylemlere ve pratiklere “Ne alakası var?” deyip “Elmalarla armutlar toplanmaz” kuralını savunanlar olabilir. Emperyalizmin kural tanımayan siyasetler ürettiğini görüyoruz ve yaşıyoruz.

Emperyalizmin üç koldandesteklediği dinci-mezhepçi, etnisiteci-bölücü ve kadın kimliği üzerinden ayrıştırıcı aşırı cinsiyetçi sapık siyasetinin‘TC düşmanlığı’ortak paydasında toplandığını ve kimin kimle ittifak kurduğunu inkar edilemez biçimdeaçıkça yaşayarak görüyoruz.

Öncelikle1923’ü ve sonrasını hedef tahtasına koyan dinci-mezhepçi kadın söylem ve pratiklerine karşı çağdaş kadın kimliğine ilişkin üç örnek vererek açıklayalım:

1.Örnek:Cumhuriyetten önce Osmanlının II. Mahmut döneminde yapılan nüfus sayımında at, eşek, deve, manda-camız,öküz, boğa, inek, düve, dana, keçi, oğlak, koyun, kuzu... sayıldı ama kadınlar sayılmadı.“Osmanlı kadını yok saydı” diye genelleme yaptığımı asla düşünmeyiniz. Üçüncü örneğimizi dikkatle okuyunuz.

2.Örnek:"100 yıllık prangalardan kurtulacağız, 600 yıllık İmparatorluğun 90 yıllık reklam arası sona erdi” diyen AKP kadın milletvekillerinin TBMM tutanaklarını okumaları gerekir.TBMM tutanaklarından hareketle bir olayı anlatalım:
Osmanlı Mebusanında Bolu Milletvekili olan ve TC kurulunca Zonguldak maden işçilerinin, Türkiye işçi hareketinin ve TBMM’nin DEVRİMCİ SESİ CHP ZONGULDAK MİLLETVEKİLİ TUNALI HİLMİ BEY1927’de yapılacak olannüfus sayımı için söz alır: "Önümüzde yapılacak olan nüfus sayımında kadınlar da sayılmalıdır" der. Kadını insan yerine koymayan yobaz milletvekilleri tarafından kürsüden tekme tokat zorla indirilir. O gün ki oturuma GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK hasta olduğu için katılamamıştır. Akşam kendisine mecliste yaşanan bu adi saldırı olayı anlatılır, ATAMIZ çok üzülür ve sinirlenir. Ertesi sabah hasta haliyle frağını giyer ve TBMM kürsüsünden milletvekillerine Tunalı Hilmi Bey'in sözlerini aynen tekrarlayarak ve küçük ama çok önemli bir ek yaparak şöyle seslenir: "Önümüzde yapılacak olan nüfus sayımında kadınlar ve ÇOCUKLAR da sayılmalıdır" der. Dün Tunalı Hilmi Bey'i kürsüden tekme tokat zorla indirenler, ATAMIZI ayakta alkışlarlar ve öneri oy birliğiyle kabul edilir.


Bir kadının insan yerine konularaknüfus kütüğünde TC vatandaşıkaydı varsa bunu ATAMIZA borçludur. TC vatandaşı olan bir kadın, milletvekili olmuşsa bunuda ATAMIZA borçludur.

3. Örnek: Çağdaş Türk kadının tarihi 1923 ve sonrasıyla sınırlandırılamayacak kadar köklü bir geçmişe sahiptir. Ortaasya Türk kültüründen örnekler vererek konuyu uzatmak yerine, günümüzden 102 yıl önce 1915 yılında son Veliaht ve son HALİFE ABDÜLMECİT’inyaptığı “Sarayda Beethoven” adıyla tanınan resimden örnekler verelim.

Abdülmecit “Sarayda Beethoven” 1915, Tuval Üzerine Yağlıboya, 155.5x211cm.

 

İslam dininin siyasal makamı Halifeliğe layık görülen Abdülmecit “Sarayda Beethoven” adıyla tanınan bu resminde başı açık, çağdaş Türk kadını figürlerine yer vermiştir. Sarayda basit bir gündelik hayatı yansıtan bu resim, bugünün koşullarında, Çağdaş Türk Sanatının tarihsel ve edebi yani üzerine metinler ve ikonolojik çözümlemeler üretmeye değer en önemli başyapıtlarındandır.

1915’te Çanakkale Savaşının devam ettiği bir zamanda, emperyalizme karşı kahramanca çarpışan GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’e ve silah arkadaşlarına moral desteği vermek amacıyla, kendisini bu resimde askeri üniforma giyinmiş haliyle yapmıştır. Hemen yanında keman çalan çağdaş kadın figürü, Abdülmecit’in gözdesi ve ilk karısı Şehsuvar Başkadın Efendi’dir. Dirseğini koltuğa dayanarak ayakta, önde duran çağdaş kadın figürü Abdülmecit’in ikinci karısı Mehisti Kadın Efendi’dir. Piyano çalan çağdaş kadın figürü Hatça Kadın’dır.

“Kadın Kapanmalıdır, Çalgılı Müzik Günahtır, Resim ve Heykel Günahtır, 1923, değerlerimizden kopma dönemidir…”diyen İngiliz İslamının dinci-mezhepçi, tarikatçı-cemaatçi zihniyetlerine bu resim tek başına tokat gibi bir yanıttır.

REFRANDUMDA SON HALİFE ABDÜLMECİT“Sarayda Beethoven” RESMİYLE ÇAĞDAŞ TÜRK KİMLİĞİNİ veVERECEĞİ OYU AÇIKLAYARAK 1915’ten BUGÜNE#HAYIR DİYOR!

BEN DE RESSAM MAHMUT ÖZTÜRK OLARAK USTALARIMIN USTASI SAYGIDEĞER USTAM SON HALİFE ABDÜLMECİT GİBİ #HAYIR DİYORUM.

 

 

 

 

Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
banner115

AKP ANTİEMPERYALİST OLABİLİR Mİ?
SÜHA ALPARSLAN YAZDI

Haberi Oku