Kültür:
RESSAM EMİNE ÖZTÜRK 'ABUZİDDİN BOYUN EĞME” KİŞİSEL SERGİSİ




AİBÜ Akademisyenlerinden Prof. Dr. Mahmut Öztürk’ün eşi Ressam Emine Öztürk “Abuziddin Boyun Eğme” adını verdiği kişisel sergisini İstanbul Seher Becel Sanat Galerisinde 7 Ocak 2017 tarihinde sanatseverlerle buluşturuyor.

    

ABUZİTTİN BOYUN EĞME (‘Abuziddin’ adı Arapça kökenlidir “Yol gösteren öncü ve davasının öncüsü” anlamına gelmektedir)

İlk kişisel resim sergisini 1989 yılında Ankara İşbankası Sanat Galerisinde açan Ressam Emine ÖZTÜRK,1990 yılında başladığı “OYUNCAKLAR” temalı resim sergilerini, kızının iki yaşında İKEN ABUZİTTİN adını verdiği oyuncak bebeğe, kompozisyonlarının ve Toplumcu Gerçekçi sessiz eleştiri dilinin temel ve yerleşik motifi öncülüğünü vererek sürdürüyor.

Ressam Emine Öztürk’ ün resimlerinin ve Toplumcu Gerçekçi sessiz eleştiri dilinin temel ve yerleşik motifi olan Abuziddin bebeğin adı,“yol gösteren öncü ve davasının öncüsü” anlamında Arapça Abuziddin adından gelmektedir.

Çağdaş Türk kültürünün üretilmesi davasının öncülüğüne kendisini adayan Abuzittin bebek, bugünden tam sekiz yıl önce, Ressam Emine Öztürk’ ün EMİMA Sanat Galerisinde açtığı14 Ocak-09 Şubat 2008 tarihli“BEN ABUZİTTİN” Resim Sergisi davetiyesinde kendisini kısaca şöyle tanıtmıştı:

“…Resimlerin konu ve içerik bağlamları gereği, özel konumum ve tavırlarımla beni ben yaparak günümüz sanat ortamına tanıtan RESSAM EMİNE ÖZTÜRK’ ün kompozisyonlarında temel ve yerleşik motif olarak geziyor, dolaşıyor, izleyicilerimle tanışıyor ve sohbet edebiliyorum.

Kültür ve Turizm Bakanlığınca düzenlenen “Türkiye Resimleniyor Projesi” için Ankara Resimleri yapmakla görevlendirilen Ressam Emine Öztürk, havanın güzel olduğu bir gün elimden tutup, Başkent Ankara’ nın tarihi mekanlarını ve anıtlarını bana gösterdi. Ankara Kalesine çıkardı. Tarihi mekanların İ.Melih Gökçek tarafından yıktırılıp iş merkezleri yaptırılacağını buruk bir dille anlattı. Çok üzüldüm. Yanımda ki tekir kedi Şerbet’ i okşayarak teselli bulmaya çalıştım. Ankara Kaleiçi surlarından Başkent Ankara’ nın eski ve yeni çehresini mahzun mahzun izlediğim anda Ressam Emine Öztürk, Ankara manzarasının içinde, benim ve tekir kedi Şerbet’ in yer aldığı kompozisyonunu kurguladı.

Sonra Ressam Emine Öztürk beni oturduğum içkale mazgalından kaldırıp TBMM eski binası ve cumhuriyet kurumlarının öncü yapılarının bulunduğu, Türk ulusal kurtuluş mücadelesinin kalbi olan Ulus Meydanını gezdirdi. Elimde Türk bayrağı ile Atatürk heykelinin karşısında Atatürk’ e saygı, sevgi ve bağlılığımı gösterirken, Ressam Emine Öztürk tarafından ikinci kez resmimin yapıldığını fark ettim.

Sayın Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, ne yazık ki, siz beni, bu gezintim esnasında ilk kez görebilme olanağını yakalayabilmişsiniz. Doğal olarak “ABUZİTTİN KİM ?” diye sorma gereğini ve şanssızlığını duyuyorsunuz… Oysa ki, Ressam Emine Öztürk, beni, on iki yıldan bu yana pek çok tuval üzerinde değişik mekan ve konulara taşıdı. Çoban yardımcısı Çona Abuziddin oldum Hıdırlık Tepesinde Ankara Tiftik Keçilerini güttüm. Ankara Tavşanlarıyla oynadım. Ankara Armudu yiyerek yerli malı üretiminin ve tüketiminin önemine, ormanların ve zeytinliklerin yok edilmesine, dostluğun ve kardeşliğin güzelliğine, müziğin ve sanatın coşkusuna… dikkat çeken kompozisyonlarda yer aldım. Cumhuriyet Bayramı gösterilerini, 23 Nisan Çocuk şenliklerini ve 10 Kasım Atatürk’ü Anma etkinliklerini konu edinen kompozisyonların kahramanı olmaya çalıştım.

Sanatseverler beni böylesine önemli etkinliklerin düzenlendiği kompozisyonların içinde tanıdılar ve sevdiler. Hatta, resim alanında yetkin kişiler benim sayemde Ressam Emine Öztürk’e iki ödül verdiler. Otuzun üzerinde yarışmalı ve karma sergilerde beni tanıdılar ve en geniş halk kitlelerine tanıttılar.

…Başkalarının elinde oyuncak olan değil, çevresinde olup biten her şeye duyarlı, çağdaş ve Atatürkçü tavır sergileyen, sesi ve soluğu olmayan bir oyuncak bebeğim.

Bu tavrımdan dolayı, varlığımın, siz Sayın Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay’ ı rahatsız etmesi umurumda bile değil.

Size kendimden bahsederek, bana yabancı kalmamanız ve beni iyi tanımanız için özgeçmişimi yazmak zorunda kaldım. Bundan sonra beni iyi tanıyın ki, Ressam Emine Öztürk’ ün resimlerinde, Toplumcu Gerçekçi sessiz eleştiri dilinin temel ve yerleşik motifi olarak yaşamımı sürdürmeye kararlıyım. BU BÖYLE BİLİNE”.

Çağdaş Türk Kültürünün üretilmesi davasına kendisini adayan öncü motifAbuzittin, Ressam Emine Öztürk’ün kompozisyonlarında yaşantılarını ve Toplumcu Gerçekçi sessiz eleştirel tavrını paylaşmak için Seher Becel Sanat Galerisinde 07 Ocak- January 2017 / 01 Şubat- February2017 tarihleri arasında “Nostalji ve Güncel Eleştiri - NostalgiaandActualCriticsm” temalı Resim Sergisinde İstanbullu sanatseverlerle buluşuyor.

Ressam Emine Öztrür eserleinden seçmeler







 

 

 

 

 

 

Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
banner115

ÇAĞDAŞ TÜRK KÜLTÜRÜNÜN ÜRETİLMESİ-...
MAHMUT ÖZTÜRK YAZDI

Haberi Oku